5 redenen waarom de vrijwilligerstool Fenna in Coronatijd extra handig is

5 redenen waarom de vrijwilligerstool Fenna in Coronatijd extra handig is

De vrijwilligerstool Fenna wordt al door veel organisaties gebruikt voor de registratie van hun vrijwilligers. Nu in Coronatijd zijn er 5 redenen waarom de vrijwilligerstool Fenna extra handig is.

Eerder schreven we al in dit artikel wat 10 goede redenen zijn om de vrijwilligers registratietool Fenna te gebruiken. Organisaties die vrijwilligers inzetten maken hier dankbaar gebruik van. Denk aan bibliotheken, musea, woonzorg organisaties, ziekenhuizen, archieven, enz. enz.

Nu in Coronatijd merken we dat organisaties extra redenen hebben waarom ze blij zijn dat ze Fenna kunnen gebruiken. Hieronder staan deze 5 redenen samengevat:

1: Mailfunctie in Fenna: alle vrijwilligers of een deel van de vrijwilligers mailen. Vanuit Fenna kun je alle vrijwilligers een mail of een nieuwsbrief sturen, maar ook een selectie: bijvoorbeeld vrijwilligers uit een bepaald team, van een vestiging of met een bepaalde taak. Met telkens nieuwe Corona maatregelen die elkaar snel opvolgen is deze functie om snel je vrijwilligers te kunnen bereiken erg handig.

2: Heb je een vrijwilligersklus: vraag je vrijwilligers digitaal wie er kan!
Nu je tijdens Corona veel vrijwilligers langere tijd niet ziet, kun je ze ook niet meer gemakkelijk vragen voor een klus. In Fenna kun je een klus aanmaken en die naar alle of een groep vrijwilligers mailen. Vrijwilligers die kunnen en willen geven dat aan en zo zie je wie de klus kan klaren.

3: Van elke vrijwilliger kan een pasfoto worden bewaard in Fenna.
Dat is handig omdat veel vrijwilligers al een hele tijd niet meer verschijnen voor het doen van vrijwilligerswerk. Hoe ziet die ene vrijwilliger er ook alweer uit en wat zijn de gegevens die daarbij horen? Via de pasfoto in Fenna is dit gemakkelijk te achterhalen.

4: Vrijwilligerscontract mailen (en digitaal akkoord verklaren)
Het is handig om nieuwe vrijwilligers hun vrijwilligerscontract te kunnen mailen. Ze kunnen dit dan uitprinten en ondertekend retourneren. Wat ook kan is om de vrijwilligers te laten inloggen in Fenna en digitaal akkoord te geven op de hun vrijwilligerscontract. Uitprinten en getekend terugsturen is dan niet meer nodig.

5: Kaartje of mailing wegdoen naar vrijwilligers? Print in Fenna brieven en etiketten uit.
Een extra hart onder de riem steken met een leuk kaartje. Dit kan vanuit Fenna digitaal, maar ook naar vrijwilligers die geen email hebben. Vanuit Fenna kun je gemakkelijk gepersonaliseerde brieven en etiketten uitprinten: voor al je vrijwilligers, of vrijwilligers met een bepaalde taak of van een locatie. Omdat dit zo gemakkelijk werkt, zul je dit ook sneller doen.

Samengevat: sowieso is de vrijwilligerstool Fenna een zinvolle investering als je vrijwilligers inzet in je organisatie. Maar zeker nu in Coronatijd zijn er 5 extra goede redenen om Fenna aan te schaffen.

Denk je nu: Fenna zou eventueel wel iets kunnen zijn voor ons?
Vraag dan de gratis en vrijblijvende demo aan! Via Zoom, Teams of Google Meet kun je (evt. samen met collega’s) een online demo krijgen van Fenna. Zo weet je binnen 1 uur of Fenna voor jouw organisatie toegevoegde waarde heeft. Mail naar Huub van Dommelen van Kenniscentrum Vrijwilligers of vul dit contactformulier in.

>Ben je vrijwilligers coördinator en zoek je een betaalbare én praktisch ingestoken cursus?
Dan is de Cursus ‘Vrijwilligers Coördinatie In 2 Dagen’ Iets voor jou> Hier meer info.

Met dit artikel wil Kenniscentrum Vrijwilligers | VrijwilligersAanZet praktische tips geven voor het organiseren van vrijwilligersinzet. Wil je onze nieuwsbrief ontvangen? >> Schrijf je hier in.