Vrijwilligerswerk | Vrijwilligers Aan Zet | Kenniscentrum vrijwilligers

In 10 stappen vrijwilligersbeleid naar de praktijk communiceren.

– vrijwilligersbeleid in 10 stappen naar de praktijk communiceren-

We kwamen bij onze zuiderburen een interessante blog* tegen hoe je in 10 stappen vrijwilligersbeleid naar de praktijk kunt communiceren.

Je herkent het vast wel: er ligt een mooie nota vrijwilligersbeleid in de bureaulade. Nu nog de vertaling naar de praktijk. Hoe doe je dat op een doordachte manier? En een manier waarmee je beleid kunt communiceren naar je vrijwilligers. In de blog  ‘Sterke vrijwilligers door Sterke communicatie’ wordt in 10 stappen uitgelegd hoe je dit kunt doen. Elke stap begint met een werkwoord. Als voorbeeld stap 1: Focus.

1. FOCUS
Van beleid …
Er zijn heel veel redenen om vrijwilligers te betrekken bij je werking. Het is belangrijk dat je als organisatie een heldere en gedeelde visie hebt op je vrijwilligersbeleid. Waarom wil je met vrijwilligers werken? Wat verwacht je van hen en wat verwachten zijn van jou? Wat heb je te bieden? Hoe ga je ze begeleiden?

… naar communicatie
– Betrek communicatiemedewerker(s) bij het uitwerken van je visie op vrijwilligerswerk.
– Bepaal je kernboodschap.
– Vertaal je belangrijkste troeven in USP’s (unique selling propositions).
– Integreer de communicatie over vrijwilligerswerk in je corporate communicatie.

>Lees hier de gehele blog met alle 10 de stappen.

>Ben je vrijwilligers coördinator en zoek je een betaalbare én praktisch ingestoken cursus?
Dan is de Cursus ‘Vrijwilligers Coördinatie In 2 Dagen’ Iets voor jou.

* Bron van dit artikel: Socius.be. Met dit artikel wil Kenniscentrum Vrijwilligers | VrijwilligersAanZet praktische tips geven voor het organiseren van vrijwilligersinzet. Wil je onze gratis nieuwsbrief ontvangen? >> Schrijf je hier in.